duminică, 19 septembrie 2010

A fi sau a nu fi narcisist...

Publicat de TzuckyChu la 06:42


narcisism, s.n.-iubire si admiratie excesiva pentru propria persoana fizica;

In incercarea de a i se explica verisoarei mele de noua ani ce este aceea o persoana narcisista i s-a spus: "De obicei narcisisti au ca wallpaperpe PC/telefon o poza cu ei insisi, atunci cand vorbesc la telefon au prostul obicei de a se admira in oglinda...aaaa, se se pun pe primul loc in orice situatie si cauta sa le fie in primul rand lor bine."
Explicatia nu e rea, pana la punctele de suspensie(pana acolo m-am regasit) dincolo de ele, insa, nu gasesc caracteristici narcisitului, ci a omului in general.
Adica, omul se naste cu aceasta eterna preocupare pentru binele personal, facand ceea ce in forul lui interior gaseste de cuvinta pentru a atinge un anumit confort, fie el de orice natura.
E adevarat ca de foarte multe ori se intampla ca binele personal sa depinda intr-o anumita masura de binele celor dragi, normal e ca facand pe cineva fericit, starea lui de bine sa se reflecte si asupra noastra.
Ceea ce vreau sa spun este ca daca a-ti cauta proriul bine constituie baza narcisismului, atunci traim intr-o lume plina de narcisisti, facand exceptie toti cei care sunt parinti(sau cel putin asa ar trebui) deoarece a fi parinte cnsta tocmai in faptul ca trebuie sa cedezi locul tau privilegiat in favoarea copilului, caruia trebuie sa-i asiguri starea de bine).
Eu una ma recunosc narcisista, am momente in care poze cu mine imi devin wallpaper-uri, sau momente in care ma pierd meditand asuprea mea. Doar, nu e o crima.
Prefer sa-mi recunosc doza de narcisism, decat sa nu o fac si sa o am.
Intrebarea care ramane: TU esti NARCISIST?

1 comentarii:

. on 19 septembrie 2010 la 09:17 spunea...

Apreciez narcisistii...sunt foarte tari si stiu sa isi impuna punctul de vedere in fata celor slabi care prefera sa stea cu coada intre picioare si sa ii admire,sperand ca vor ajunge si ei in vreun moment sa aiba atata incredere in propria persoana...
NARCISISM s.n. Admiratie si dragoste exagerata fata de propria persoana fizica, care constituie adesea o stare patologica...e o definitie...toti suntem narcisisti...fie ca recunoastem fie ca nu...imi place ce ai scris :)

Trimiteți un comentariu

 

TzuckyChu on board Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos